Home arrow Mededelingen arrow 5 minuten spreektijd voor de Eindhovense gemeenteraad
5 minuten spreektijd voor de Eindhovense gemeenteraad (26-09-2007) PDF Print E-mail
Geacht College, voorzitter,

Analyse van de situatie; het islamitische gedeelte in Stratum is bijna vol, ongeveer 45.000 moslims in Z.O. Brabant. De verwachting is dat in 2 generaties dit getal is verdubbeld.
Dus over 50 jaar, een kwart van deze regio een Islamitische achtergrond hebben.

De Islam zegt; Een moslim dient begraven te worden waar hij sterft. Dat vindt U vreemd als raadsleden want U ziet in Uw omgeving, moslimvrienden die teruggevlogen worden naar het land van herkomst.

Wij zijn als stichting IBW ervan overtuigd dat het zeker voor moslims van onze generatie, dus ook voor Uw collegae Yassin Torunoglu en Kaya Kocak straks anders zal zijn! Maar dan moet er wel een goed alternatief zijn.
Een
begraafplaats conform de wens en eisen van moslims.
Wij gaan daarbij niet op details in.

Voor Uw informatie een paar punten;
 -Eeuwig durend grafrecht
 -Ongeschonden lichaam tot de Dag des Oordeels  -Snelle begrafenis, liefst na 24 uur- binnen 36 uur(1,5 dag)  -Soberheid/ geen toeters en bellen maar abstract en nederig

Dat is de essentie van een moslimbegraafplaats. Voor wie meer details wil horen, wij blijven straks na de vergadering voor e.v.t. verdere toelichting.

Elke gemeenschap is verantwoordelijk voor zijn eigen geloof en lijkbezorging. Toch doen wij een gepassioneerd beroep op Uw steun. De moslim gemeenschap is nog geen zuil zoals U gewend bent.
Wij hebben geen kapitaal georganiseerd zoals de Protestanten, Katholieken en Joden.
We hebben nog geen kapitaalkrachtige middenklasse.
Maar wij hebben wel mensen met passie en inzet die willen vechten voor een eerlijke integratie in de Nederlandse samenleving.

Uit onze brief heeft U onze tocht van het kastje naar de muur kunnen lezen. Iedereen vond het een fantastisch idee, zo'n Islamitische begraafplaats.
Maar als het tot concreet resultaat kwam, kregen we te horen; Lever wat cijfers, schrijf nog eens een stukje, hou nog eens een presentatie.

Misschien zijn wij naief en dom, maar wel betrokken en oprecht. Zonder uitdrukkelijke bestuurlijke betrokkenheid uit Eindhoven en Helmond denken we dat we niet in ons doel kunnen slagen.Dus steun ons.

Begraven worden, waar je hebt gewoond en geleefd is wezenlijk onderdeel van integrereren. Nederlandse grond, ook onze grond.

Ik dank U.